En dag med matte

Matte överraskade mig med en cykeltur till jobbet! Det var jättekul att springa bredvid. Jag är så duktig säger hon och ger mig godis lite då och då!

Mattes jobbkompis (Dolly och Daisys matte) snodde min favoritstol direkt på morgonen. Det finns en röd också men jag vill ligga i den BLÅ! Jag var väldigt missnöjd. Tack och lov hajade hon tillslut och lämnade tillbaka stolen. Äntligen kunde jag lägga mig...

Ute på lunchrunda, hittar en fläck som luktar jättegott...

Matte busar till det och gömmer godis i trädet

Tillbaka på kontoret

Min stol är ledig och har väntat på mig

Nu tycker jag VERKLIGEN att det är dags att gå hem! Matte ska alltid stanna så himla länge på jobbet!

Jag sprang viftande på svansen hela vägen till bussen. Jag trodde jag skulle springa hela vägen hem, buss är sådär tycker jag. Men jag fogar mig. Satt halva resan i mattes knä.

Det hade varit lite roligare på mattes rum om Liam varit där. Men när vi är ute är jag väldigt glad att det bara är matte och jag. Det är inget kul att gå ut med Liam.

Kommentarer

Hoppas det löser sig med Liam. Det verkar ju gå bra hittills.
Kattalena sa…
Ja, det känns i alla fall skönt att han får lite semester där! Han har det sååå lyxigt nu :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Hipp hipp hurra!!!

Julafton