På semester - Liam

Dagen började med att husse duschade mig. Det brukar jag bara få göra om jag har skitat ner mig. Men det har jag inte gjort idag vad jag vet? Tydligen ska jag vara snygg idag.
Husse och matte packade bilen full av saker.
Mina saker, jag ska visst på semester

Matte och jag åkte iväg. Jag var lite orolig först men sen la jag mig att sova. Vi gjorde ett stopp och jag fick gå en runda. Där var lite läskigt tyckte jag. Ville fort tillbaka till bilen. Kallt var det också. Spanar lite på rastplatsen

Vi åkte och åkte och åkte. Slutligen stannade vi utanför ett hus. Matte släppte ut mig och jag sprang bort till porten, tänkte att vi nog skulle in där. Det skulle vi. Matte tog med sig mina grejor. Några trappor upp öppnades en dörr. Jag sprang direkt in i lägenheten och kollade om det fanns något gott på diskbänkarna? Matte sa till mig att gå ner... jag vände tillbaka och hälsade på tjejen som öppnat. Hon verkade snäll.
Det fanns en soffa i köket. Den hoppade jag upp i . Min soffa!

Ja tänk! Jag har fått en egen soffa här! Jag ska bo här ett tag säger matte. Så att jag får lugn och ro... Matte säger att hon kommer att sakna mig. Det kommer husse och Oscar också. Jag kommer att sakna dem med. Undrar varför de inte vill ha mig hemma? Fast det är klart, här verkar jättebra! Och jag har ett nytt ställe jag bloggar på medan jag bor här.
Min nya blogg hos Martina


Hej då matte! Jag ska göra mitt bästa för att bli trygg här. Går det inte här så går det nog ingenstans...

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Kompis,

jag saknar dig här i Malmö. Jag hoppas du har det bra i Jönnet och att vi ses snart. Min husses mamma och syster bor där så jag kanske kan hälsa på dig?

//Justus
Matte hälsar med massor av kramar till dig, hon är lite töntig...
Anonym sa…
Ja! Du måste komma och hälsa på om du är här!!! Jag har inga hundpolare alls än, inte ens brorsan är här...

Populära inlägg i den här bloggen

Hipp hipp hurra!!!

Julafton