I de småländska skogarna!

Vi har varit i Småland, med husse, matte och mattes föräldrar! Det var toppen!

Mattes föräldrar har en stuga där.

I deras trädgård finns gott om plats att springa runt och busa loss!

Vi får bara vara på baksidan för på framsidan kan det visst komma bilar. Jättesällan men man vet ju aldrig...

Vi var massor i skogen också!

Mattes mamma bjöd mig på gotter om jag kom till henne när hon ropade på mig.

Vi utforskade okända skogsstigar.


Höll utkik så inga odjur skulle komma och hota oss.

Undersökte grankvistar noga!

Där fanns massor att nosa på!

Kollade om matte ville ge mig lite gotter... (fick inte så många)

Liam och jag hittade en toppenkul pinne som vi båda sprang iväg med!

Jag hör hemma i naturen och skogen! Det är toppen!

När vi skulle åka hem gjorde vi ett stop för en fikapaus. Tyvärr var fikastället stängt. Jag får alltid sitta i bakluckan när jag åker med husse och matte. Nu hade mattes föräldrar lämnat sin bildörr öppen så jag hoppade in och satte mig. Jag ville åka med dem hem! Där skulle jag säkert få sitta längst fram! Tyvärr tyckte inte husse och matte att det var en bra idé, så jag fick åka hem med dem ändå...

Kommentarer

Anonym sa…
Jag brukar få sitta fram ibland (med mitt hundsäkerhetsbälte). Det är jättekul! Man ser jättemycket spännande saker.
Anonym sa…
Wow så lyxigt med ett hundsäkerhetsbälte! Det måste jag säga till husse och matte att skaffa till mig. Så kan jag sitta fram och så kan husse eller matte få sitta bak och trängas med Liam. Får se hur kul de tycker att det är...
Anonym sa…
Ja det tycker jag att du ska säga åt de att skaffa!
Matte och husse funderar på en sån där bil där jag ska sitta där bak, i bur!! Det vill jag inte alls göra.. Hoppas de inte skaffar en sån bil. Det är jättebra att kunna gå omkring i bilen när de är inne på affären. Man får se mycket spännande saker på parkeringar. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hipp hipp hurra!!!

Julafton