Hundväder...

Inte för att vi vet varför man kallar dåligt väder för hundväder? Men hundväder är det ute nästan jämt. Speciellt avskyr vi regn! Det har inte blivit så mycket busande på stranden heller, fast kanske imorgon? Inte har det blivit många bilder på oss. Och inte har vi fått hjälp med att uppdatera bloggen... Så nu struntar vi i bilderna och skriver ändå.

I morse klippte matte våra klor! Jag (Liam) skrek, hon klippte alldeles för nära pulpan tyckte jag. Men det blödde inte... Inte gav hon upp trots mina skrik, nädå hon bara fortsatte klippa alla klorna. Hon klipper säkert inte Oscars lika mycket. Han står still och säger inte ett pip.

Igår fick vi besök av mattes mamma! Det var jättekul. Jag (Oscar) var jätteglad och följde efter henne vart än hon gick. Sen la jag mig mig och somnade med huvudet i hennes knä. Det var mysigt. Jag har hört att mattes föräldrar ska komma hit snart igen. Redan imorgon faktiskt! Så kul!

Annars har vi det mysigt. Matte är hemma varje kväll och vi myser allihop i soffan. Hela kvällarna. Det är det bästa vi vet! På natten däremot får vi inte mysa ihop. Då måste Liam och jag sova i vars en korg på golvet. Jag ska inte klaga, det är ganska skönt nu när vi har täcke och allt. Men bäst är ändå att sova hos husse och matte. Som tur är får vi hoppa upp och mysa strax före de ska stiga upp.

Förresten har matte sovit i soffan några gånger. Hon har varit lite sjuk. Det tycker vi att hon kan vara oftare för då får vi sova hos henne i soffan på natten också. Under täcket om vi vill. Det är super!

Förresten fick vi vars en grisknorr igår! Vi fick leta upp dem själva, husse hade gömt dem. Knorrar är toppen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hipp hipp hurra!!!

Julafton