Årets första LC

När vi åkte iväg i morse trodde vi att vi skulle ut och springa med Justus, som vi brukar på helgen. Men vi körde och körde och till slut så var vi på väg mot LC fältet!!!
Liam var jättetaggad! Det var jag med. Jag var så uppe i varv att jag lyfte på benet och kissade rakt på Valborg (en italienarsnygging). Det tyckte matte var pinsamt...

Först ut var Liam
Han sprang som om han hade eld i baken!

Väl framme utbröt vilt skällande och nästan slagsmål om den åtråvärda luren.

Sen var det Justus tur! Det var första gången för honom. Han var kanonduktig!!!

Han fångade också luren!

Sen var det äntligen min tur! Jag var så taggad. Jag följde lurens varenda rörelse.

Och jag dödade den!

Vår kompis Daisy var också med! Hon var lite skeptisk till munkorg och till luren...

Men hon gjorde en flygande start!
Fast hon fångade aldrig luren för hon hittade sin matte istället!

Jag snackar lite med Jörgen.

Det var en fantastisk dag!!!!

Kommentarer

Gråbo hälsar till er alla, jag hade gärna varit med och kutat, men var tvungen att stanna hemma och passa valp :( Hoppas på återseende snart!!!
Anonym sa…
Vilka härliga bilder!!
Jag får väl tillstå att vinthund inte riktigt är "min ras" men dom är fasligt vackra när dom springer. Jag har mailat o frågat ang LC. Jag var välkommen ut på ngn träning. Fido - LOOOVES TO RUN!! Har nog inget att sätta emot en sprinter-racer-rally-whippet, men iaf ;o)
Hur vanligt är det att det dyker upp ngn med "udda ras"?
Tjingeling på er!
Kattalena sa…
Jenny: Vi ser fram emot att se Gråbo på LC (och valpen när den är stor nog att få vara med). De verkar sugna på att springa - det är ju full fart på dem i filmerna du lagt upp :-D

Malin: Klart ni ska prova LC. Det är alltid någon icke-vinthund som provar på att springa loss på träningarna :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Hipp hipp hurra!!!

Julafton