Badkrukor vik hädan! Här kommer jag!

Husse kom och hämtade mig igår. Vi körde iväg i bilen och efter en liten stund fattade jag vart vi var på väg, till hundfältet och badplatsen. Han hade dessutom tagit med min älsklingsboll. Vi gick rakt ner till badplatsen utan att passera Gå, så att säga. Jag tjatade och tjatade om att han skulle kasta bollen, men det blir inget med det förrän du värmt upp med simning, sa husse. Jag passade på att värma upp lite själv genom att springa in i kaninbuskarna. Det var inte så smart för jag rev mig på benen.

Och simma det kan jag! Ankorna flydde åt alla håll när jag kastade mig i. Folket i segelbåtarna fick hålla i grogglasen när mina svallvågor drog in.





Efteråt kastade husse bollen till mig på land också, så jag fick springa mig torr. Han sa att det gick bra och att jag inte visade några tecken på hälta. Det låter bra, då kanske vi kan åka på fler badutflykter de närmsta dagarna?
/Liam

Kommentarer

Anonym sa…
Vi kanske har nån utter i släkten?! Simma och hoppa i vatten efter pinne är det bästa som finns!

Memphis via matte
rebeccab sa…
Hej! Rolig blogg! Whippet-träff på Jägersro (hundhagen bakom travbanan) 26 juli klockan 11.00 om ni har lust!

Hälsningar Rebecca (jrbayer.blogg.se)
Oscar & Liam sa…
Så är det nog! ;-)/Liam

Jag ska se till att husse och matte tar med mig till whippetträffen! Vad kul! /Oscar

Populära inlägg i den här bloggen

Hipp hipp hurra!!!

Julafton