Julafton igen!!!

Idag har vi mest slöat hela dagen. Husse glömde att ta fram mat till oss så vi fick fiskbullar. Det är gott det med.
På kvällen blev det plötsligt julafton igen. Människorna sa att det bara var en gång om året, men det gäller nog inte för whippar. Vi fick våra julklappar från Justus. Det var grisöron!!! Flera stycken var!!! Vi har inte fått grisöron på jättelänge. Så klart fick vi bara vars ett. Resten konfiskerades.
Människorna kan festa och vräka i sig, men för oss är det tydligen asketism som gäller.








Hur som helst, de var jättegoda så vi sänder en tanke till dig Justus, där uppe i snön och kylan. Må det regna grisöron och knorrar på din jul också. Frid vare över whipparna! Amen.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej!
Hoppas ni hade en bra jul, det hade jag! Fick jättemånga julklappar. Bl a ett grisöra från min kompis Iggy. Matte ger mig aldrig grisöron så det var otroligt gott!
Anonym sa…
Såna kompisar måste du vara rädd om :-D
Vi hade en toppenjul! Tjurmuskler, grisöron, julmat...
Martin B sa…
Tjena!
Vad bra att ni gillade julklapparna! Jag får ju aldrig äta några såna där grisdelar hemma men det ser smaskigt ut! Tack för kongbollen! Jag har haft den med mig hel julen, och husse har gömt godis i den som tar en himla tid at få ut, men det är helt klart värt besväret! Nu har jag varit i Dalarna i en vecka och idag kom vi till Stockholm där vi hälsar på husses pappa. Han är jättesnäll, han har gett mig lax, och på balkongen har han en hel låda med kött och fisk! Verkar lovande. Jag har mest ätit mat och latat mig, har varit på utflykt i skogen och sådär. Det har mest regnat hela tiden, usch!, så jag har mest legat inne och myst. Ska blogga en massa snart, här finns det internet. Vi ses snart, gott nytt år! ps. dom där raketerna som smäller är inget att vara rädd för ds.
Anonym sa…
Gissa om det ska bli kul när du kommer hem igen. Alla hundarna på stranden är jättetråkiga, och vill inte springa med mig. Slöfockar!

Populära inlägg i den här bloggen

Hipp hipp hurra!!!

Julafton